Free Shooters » Półśrodek na brakujące tekstury
OpenArena
avatar

Półśrodek na brakujące tekstury

25.08.2008  //  autor: Kozioł  //  kategoria: OpenArena

Na oficjalnym forum OA, gość posługujący się nickiem jackthompson podał linka do niewielkiej (~500 kB) paczki, która – przynajmniej częściowo – niweluje irytujący problem braku tekstur z oryginalnego Quake’a III. Sprawdziłem to cudo i nawet działa – jeśli w mapie brakuje kilku, kllkunastu niewielkich tekstur, gra maskuje białosiwe gradienty. Pomysł jest bardzo prosty: na miejsce brakujących tekstur czy shaderów powstawiane są jednokolorowe grafiki. Wygląda to zazwyczaj o wiele lepiej niż luki w zasobach, a już na pewno jest zdecydowanie mniej irytujące. Prezentuje się to natomiast tak:

Zamaskowane braki w teksturach Widoczne braki w teksturach

Nie jest to może doskonałe rozwiązanie, ale chyba mi nie powiecie, że prawy obrazek wygląda lepiej niż lewy, huh?

gpl-q3a2oa-textures_v4.zip – oryginalne archiwum udostępnione przez wspomnianego pana, w środku paczki dla wersji 0.7.1, 0.7.7 i 0.8.0.
gpl-q3a2oa-textures-noplayersmodelsrmx.pk3 – moja mała modyfikacja, nie dodaje śmieci takich jak „puste” modele postaci.

Plik najprościej wrzucić do ()\OpenArena\baseoa\ (Windows) lub ~/.openarena/baseoa/ (Linux).

PS: Ponoć ten zestawik został zrobiony przy użyciu oryginalnych tekstur z Q3, ale myślę że id Software się o to na nas nie pogniewa. :) Proszę nie rozpowszechniać żadnego z tych plików bezpośrednio z grą.

tagi:

4 komentarze do wpisu “Półśrodek na brakujące tekstury”

  1. avatar
    RYBOBOOJCA:

    no wiesz mnie to tam raczej nie irytuje ale rzeczywiście byłoby niewesoło jak juz mi powiedziałeś: „a weź sobie graj na mapie w której brakuje połowy tekstur… jakiejś podłogi, ścian… zeskakujesz sobie z jakiejś platformy na podłogę, a się okazuje że to była lawa”

  2. avatar
    Kozioł:

    Nie zapomnij że to tylko półśrodek, nie zastąpi normalnych tekstur (zwłaszcza tych większych). Tym niemniej, dzięki temu półśrodkowi powiększyła się moja (nasza) kolekcja map… no i w końcu nie mam wyrzutów sumienia o to że dopuściłem tu reqkitchen, która w końcu jakoś wygląda. :)

  3. avatar
    Szambo:

    Ja raz w realu na „texturze” się przejechałem… Myślano, że to liść, a się okazało iż to jest kupa. CÓŻ – tekstura mało mówiąca o elemencie. I w realu się to zdarza – niestety.

    To było tak na wesoło, a teraz na serio: Cóż, idealnego rozwiązania na razie się nie znajdzie, a to warto mieć… Przynajmniej widać, że ktoś próbuje pozbyć się problemu z brakującymi texturami.

  4. avatar
    Kozioł:

    Nówka wersja, jeśli ktoś ma w swoich folderach plik dla wersji 0.7.7 a używa 0.8.0, radzę podmienić na najnowszy, wedle uznania. Szczegóły we wpisie.

    Oby tylko wspomniany forumowicz podejmował się aktualizacji tej paczuszki do 1.0 – w sumie to nie jest trudne wyrzucić tekstury które już są w OA, ale myślę że lepiej jak zrobi to ktoś obeznany z tematem.

Zostaw komentarz